close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

התנהגויות שיעידו כי הכלב שלכם צריך אילוף

מערכת שורשכד סיוון, תשעט27/06/2019

כלב מאולף הוא כלב שחי חיים טובים יותר, מאוזנים יותר ורגועים יותר. האם גם כלבכם זקוק לתכנית אילוף? אלו חלק מההתנהגויות שאכן מצדיקות מפגשים עם מאלף

תגיות:
1.הכלב עושה את צרכיו בבית
אם יש משהו שלא תוכלו לסבול בתור בעליו של הכלב, הרי שהוא את עשיית הצרכים בבית. כל עוד מדובר על גורים, עוד ניתן לסבול את התופעה ולהבין כי הכלב פשוט לא מכיר משהו אחר. עם זאת, מדובר על תופעה שכיחה גם אצל כלבים בוגרים שלא חונכו בדרך אחרת. לא משנה מהו גילו של כלבכם, הרי שניתן לאלף אותו לעשות את צרכיו מחוץ לבית באמצעות חיזוקים חיוביים.

2.הכלב שלכם תוקף אנשים זרים
ברור לכם כי בעת שהכלב שלכם יתקוף אדם, הרי שגם אתם מסתבכים. מעבר לכך שניתן לתבוע אתכם, הרי שישנו חשש כי הרשויות
יקחו לכם את הכלב. מדובר על אחת ההתנהגויות המצריכות תכנית אילוף כלבים עם מאלף מקצועי. חשוב להבין כי כלב שתוקף הוא לא כלב רע, אלא כלב שככל הנראה פוחד וזו הדרך שלו להתגונן. תכנית אילוף בהחלט יכולה לסייע – גם לכלב וגם לכם עם הפחתת רמות הסטרס.

3.הכלב שלכם תוקף כלבים וחתולים
כל יציאה לטיול מאופיינת בסימפוניה של נביחות ובתקיפות של כלבים וחתולים? מעבר לכך שאתם נבוכים להסתובב כך עם כלבכם, הרי שמדובר על התנהגות שגורמת לכם לכעוס על הכלב שלכם, מה שמעורר תחושות מאד לא טובות. המון פעמים, הכלבים שיתקפו כלבים וחתולים הם דווקא כלבים קטנים יותר, שרוצים להפגין כוח למרות גודלם הקטן.

4.הכלב עולה על המיטות והספות
אתם חוזרים בסוף היום בחזרה לדירה שלכם ומזהים את העקבות של הכלב על הספה והמיטה? בעוד ישנם אלו שאוהבים לישון עם כלבם, גם ישנם אלו שעבורם מדובר על קו אדום. בסופו של דבר, כל התנהגות של הכלב מבוססת על הרגלים, והרגלים ניתן לשנות באמצעות אילוף. השיטה מבוססת על מתן חיזוקים חיוביים, כך שהכלב יעדיף לקבל את החיזוק מאשר להגיב לגירוי או לבצע התנהגות מסוימת.

5.הכל נובח פשוט "בלי סיבה"
וכן, ישנם הכלבים שפשוט נובחים בלי סוף: בעת שהם שומעים את המעלית בקומה נפתחת, בעת שדופקים על הדלת ובעת שנכסים אל הדירה חברים של המשפחה. אם גם אתם מתקשים להתמודד עם הנביחות הבלתי פוסקות, דעו כי יש מה לעשות. ישנה סיבה שורשית שבגללה הכלב נובח, וזהו תפקידו של המאלף לאתר את סיבת השורש ולעבוד עליה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה